Holly Black: White Cat - A Fehér Macska

white_cat_a_feher_macska_1.jpgHolly Black nevét a Spiderwick krónikák olvasása óta ismerem, azóta azonban nem olvastam tőle mást. Viszont nem bántam meg, hogy most mégis megtettem.

Az Átokvetők sorozat első része egy érdekes világba kalauzol el, ahol vannak olyan emberek, akiknek az érintse megváltoztathatja az emberek érzéseit, emlékeit vagy akár a szerencséjét. Ők az átokvetők, akiket a társadalom gengsztereinek vagy szálhámosainak  tartanak.

Cassel családjában mindenki átokvető, csak a fiú nem. Így ő éli a normális emberek életét, azonban egyszer csak kezd egyre több titokról lehullani a lepel, Cassel úgy érzi egy nagy átverés áldozata lett. Az álmai sem lehetnek nyugodtak, mivel az álmain keresztül, akar neki egy fehér macska üzenni, aki nem is egészen macska...

Nagyon tetszett az a világ, amit az írónő felépített ebben a könyvben, kíváncsi vagyok a folytatásra is.

"A hiány megöli a kis szenvedélyt, és lángra lobbantja a nagyot."

 

"– Az alvási szokásom a probléma.
– Ezt hogy érti? – kérdezi Northcutt igazgatónő, és áthatóan fürkész.
– Sehogy! Csaj alvajártam. Nem kíséreltem meg öngyilkosságot. Ha meg akarnék halni, nem tetőről ugranék le. Ha pedig mégis tetőről ugranék le, gatyát húznék mielőtt megteszem."

 

"Az emlékezet bizonytalan. Alkalmazkodik ahhoz, ahogy a világot értjük, megváltozik, hogy illeszkedjen az előítéleteinkhez."

 

Eredeti cím: White Cat

Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó

Sorozat: Átokvetők (Vörös pöttyös könyvek)

Oldalszám: 304

Megjelenés: 2013

Moly.hu értékelés: 82%

Goodreads értékelés: 3,82

Szerintem a könyv: 4,5

Címkék: holly black