Robin LaFevers: Gyilkos kegyelem

Gyilkos kegyelem.jpgA késő tizenötödik században járunk, Bretagne-ban, ami ekkor még nem volt Franciaország része, de a franciák szerették volna rátenni a kezüket. A bretagne-iak pedig ragaszkodtak a függetlenségükhöz.

Főhősnőnk, Ismae a történet elején egy kolostorba kerül, ahol a régi szentek egyikét, Mortaint, a halál istenét szolgálják. A nővérek azonban nem csak imádsággal szolgálják istenüket, hanem földi helytartóiként is funkcionálnak. A nővéreket mindenféle ölési- és csábítási technikára okítják, hogy mikor valakin felfedezik Mortain jelét, tudják mit kell tenniük.

Ismae-t a válsággal küzdő bretagne-i udvarba küldi a kolostor, hogy Gavriel Duval szeretőjeként ő legyen a kolostor beépített embere az udvarban. Ismae-t azonban felkészületlenül éri ez az intrikákkal teli világ ezen kívül a szívében is ismeretlen érzések kezdenek éledezni.

Nagyon izgalmas volt végig követni az udvari eseményeket, mire azt hittem végre megoldódik egy probléma, akkor jött egy újabb csavar. Nekem nagyon tetszett az egész könyv, a hangulata. A karakterek nagyon szimpatikusak lettek. Nem sokára belekezdek a második részbe is szerintem. :)

 

"– Mit keres itt?
– Teljesítem éjszakai kötelességemet az én fiatal szeretőmnél.
(…)
– Túlságosan fáradt vagyok a beszélgetéshez ma este, uram.
– Aludjon. Én itt maradok egy-két óráig, aztán elmegyek.
Ásítok.
– Olyan sokáig?
– Vigyáznom kell a hírnevemre."

 

Eredeti cím: Grave Mercy

Kiadó: Maxim Kiadó

Sorozat: A halál szépséges szolgálóleányai trilógia

Oldalszám: 488

Megjelenés: 2013

Moly.hu link: https://moly.hu/konyvek/robin-lafevers-gyilkos-kegyelem

Goodreads link: https://www.goodreads.com/book/show/18488198-gyilkos-kegyelem

Szerintem a könyv: 5/5

 

Címkék: robin lafevers