Alan Bradley: De mi került a pitébe?

De mi került a pitébe.jpgEgy hat részes sorozat első részét olvashatjuk magyarul, engem megfogott a történet szóval én örülnék ha a többi részét is kiadnák magyarul, de majd meglátjuk.

1950-ben járunk, Angliában, Buckshaw-ban. Flavia de Luce, a 11 éves főszereplőnk itt él a családjával. Egy nap egy halott sárszalonka hever a küszöbükön és a csőrén egy áttűzött bélyeg. Itt kezdődnek a furcsa események.

Nem sokkal később Flavia egy idegen-re lel az uborkaágyásban, aki épp előtte leheli ki a lelkét. A rendőrség nyomozni kezd, majd nem sokkal később Flavia édesapját őrizetbe veszik gyanúsítottként. Flavia elhatározza, hogy a végére jár az ügynek, és bebizonyítja, hogy nem az apja a gyilkos.

Flavia egy koraérett 11 éves, aki imádja a kémiát. Nekem tetszett ahogyan gondolkodik. Apránként összerakja a kirakós darabjait, előbb rájön, hogy ki a gyilkos mint a rendőrség.

Kellemes kikapcsolódás volt számomra ez a könyv, örülnék ha a többi részét is kiadnák.

 

Ahogy ott ácsorogtam a Tehénsoron, az jutott eszembe, hogy a mennyország olyan hely lehet, ahol a hét hét napján, a nap huszonnégy órájában nyitva áll a könyvtár.

 

Eredeti cím: The Sweetness at the Bottom of the Pie

Kiadó: Maxim Kiadó

Sorozat: Flavia de Luce rejtélyei

Oldalszám: 338 oldal

Megjelenés: 2013

Moly.hu értékelés: 82%

Goodreads értékelés: 3,79

Szerintem a könyv: 4,5/5

 

 

Címkék: alan bradley