Rachel Vincent: My Soul to Take

My Soul to Take.jpgEzt a könyvet, egyszer már kivettem a könyvtárból (a magyar változatot), de mivel a siker könyvek között volt így csak két hétre lehetett kivenni, és akkor nem sikerült végig olvasnom. Körülbelül a feléig jutottam, de eldöntöttem, hogy egyszer muszáj lesz elolvasnom egybe.

Egy rendkívüli akció keretében sikerült ingyen hozzájutnom az Amazon.com-on, szóval gyorsan le is csaptam rá. Így végül eredetiben olvashattam végig, sok fordulatot tartogatott még a történet második fele is.

Aki olvasta az előzményét, a My Soul to Lose című kb. 60 oldalas kis kötetet, az tudja, hogy Kaylee Cavanaugh nem egy átlagos tini lány. De ez azok számára is gyorsan kiderül, akik rögtön az első résszel kezdik. Kaylee képes előre látni, ha valaki nem sokára távozik az élők sorából, ilyenkor nem tud megszólalni, csak sikítani, amit először megpróbál visszatartani, de nem mindig sikerül.

Spoiler alert!

A könyv felénél végre meg tudjuk micsoda Kaylee valójában. A lány egy bean sidhe, ez a lény az ír monda világból származik azt jelenti, tündérasszony, vagy szellemasszony. Olyan lény, aki a halált jelzi előre, de nem csak erre képesek. Egy nő és egy férfi bean sidhe közös erővel akár vissza is hozhatnak valakit a halálból, azonban ennek nagy ára van. Egy lelket egy másikért, ez elég komoly lelki vívódást tud okozni.

Kaylee a könyv elején még "csak" azzal küzd meg, hogy nem tudja mi történik vele valójában, és hogy senki sem akarja elmondani. Azonban mi után kibújik a szög a zsákból sokkal rosszabb dolgok is felütik a fejüket. Egy kaszás olyan emberek lelkét lopja el, akiknek még nincs itt az idejük, elsőként még Kaylee számára idegenekről van szó, azonban később azok is veszélybe kerülnek, akik fontosak számára.

Kíváncsi leszek a folytatására, ez egy nagyon jól megírt és jól kitalált történet volt. Én nagyon megszerettem. A szereplők szerethetőek voltak, együtt lehetett érezni velük. Az egész világ, amit felépített az írónő tetszett. Szóval én ajánlom mindenkinek, angolul vagy magyarul, ahogy tetszik. Magyarul a Lélektolvajok címet kapta.

 

Kiadó: MIRA Ink

Sorozat: Soul Screamers

Oldalszám: 285

Megjelenés: 2011

Moly.hu link: https://moly.hu/konyvek/rachel-vincent-my-soul-to-take

Goodreads link: https://www.goodreads.com/book/show/6315602-my-soul-to-take

Szerintem a könyv: 5/5

 
Címkék: rachel vincent