Leiner Laura

Leiner Laura.jpgSzületett: Budapest, Magyarország

Hivatalos weboldala: http://leinerlaura.hu

Hivatalos Facebook oldala: 

https://www.facebook.com/leinerlauraofficial

Műfaj: YA (fiatal felnőtteknek szóló)

Leiner Laura magyar író, A Szent Johanna gimi című ifjúsági naplóregény-sorozat szerzője. 18 éves kora óta jelennek meg könyvei. Ismertségét és népszerűségét a Szent Johanna Gimi sorozat hozta meg számára. A történet fikció, nem saját élmény.

Első regényét 18 éves korában írta "Remek!" címmel 2005-ben. Első kötetei az Universal Hungary Lap és Könyvkiadónál jelentek meg. Az első komoly sikert "A szent Johanna Gimi" című ifjúsági naplóregény-sorozata hozta meg számára, amelynek az első kötete 2010-ben a Ciceró könyvstúdiónál jelent meg. Laura az "SZJG" (Szent Johanna Gimi) könyvsorozattal számos nevezést kapott a sikerlistákra és könyvei előkelő helyezést értek el. Kedvenc írói, Hunter S. Thompson, Douglas Adams, Rejtő Jenő, John Ronald Reuel Tolkien.

Az első kötetet a Könyvfesztiválra adták ki, 2010-ben. A Libri Aranykönyvek között 2011-ben két könyvével 2010-ben pedig egy könyvével került be a gyermekeknek író magyar szerzők első tíz helyezettje közé, a Bookline 2012. márciusi sikerlistájának első helyezettje.

Az írónő különleges humorral átitatott hangnemének, pergő történetfűzésének köszönhetően, és mivel képes hiteles képet festeni témájáról, a mai magyar fiatalságról éppen abban a korcsoportban generál hatalmas olvasottságot, amelyik gyakran fordul el az olvasástól.

Könyvei a célcsoport korosztályának a szemszögéből íródtak. Történetvezetése és hangneme mentes a túlzottan drámai, szürreális, avagy erőltetetten laza elemektől, párbeszédei életszerűek, a cselekmény aprólékosan kidolgozott. A több mint 23700 Facebook „barátot" számláló sorozat mára már valóságos kultusszá nőtte ki magát. A sorozatot körülvevő virtuális világ áthidalja az egyes kötetek megjelenése közti időt.

Okos kis könyv ez, elindult a saját útjára. Én pedig most magára hagyom, elengedem, hiszen én azt hiszem, mindent megtettem, amit lehetett, mindent úgy írtam, ahogy szerettem volna, most pedig elégedett vagyok az eredménnyel, mert tudom, én a kezdetek kezdetén valami ilyesmit akartam a végére. Nem egy finálét, elcsépelt ömlengést vagy túlcsavart szálakat. Úgy érzem, ez a sorozat az egyszerűségével nyerte el mindazt, amit elnyert, én pedig végig tartottam magam ahhoz az elvemhez, miszerint ez csak egy sztori egy hétköznapi lányról, A FIÚRÓL (csupa nagybetűvel), a tanulásról, a barátairól, a családjáról, az életéről meg úgy általában, a Szent Johanna gimiről.

- Leiner Laura

 

Eddig megjelent könyvei

Remek!

1. Remek
2. Ez is remek!

Szent Johanna Gimi

1. Kezdet
2. Együtt
3. Egyedül
4. Barátok
5. Remény
6. Ketten
7. Útvesztő
8/1. Örökké
8/2. Örökké
+ Kalauz

Külön álló könyvei:

- Bábel
- Közhelyek
- Nyomból is megárt a sok
- Russel & Bee

 

Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Leiner_Laura