Melina Marchetta: Pizza és kapucsinó

Pizza és kapucsinó.jpgEzt a könyvet is a könyvtárból kölcsönöztem. Megtetszett a borítója, elolvastam a fülszöveget és gondoltam adok neki egy esélyt. Egyáltalán nem bántam meg.
 
A történet egy 17 éves olasz lányról szól, aki Ausztráliában él az édesanyjával. A család még évtizedekkel ezelőtt emigrált Olaszországból. Az apját nem ismeri még a nevét sem tudja. A nagymamája folyton piszkálja az anyját, hogy nem jól neveli őt.

Betekintés nyerhetünk egy olyan család életébe, akik a hazájuknak tekintik Ausztráliát, mégsem tősgyökeres ausztrálok, és az ausztrálok még mindig bevándorlóknak, kívülállóknak tekintik őket.

Majd minden fenekestül felfordul mikor megjelenik a színen, az eddig nem ismert apa. Innentől kezdve mindig történik valami. Nem átlagos tini regény egy kicsivel több mögöttes tartalma és mondanivalója van, az átlagnál.

Mindent összevetve nekem nagyon tetszett alig bírtam letenni.

A könyvből film is készült, Zűrös família címen, amit ugyan én még nem láttam, de szívesen megnézném.

 

Eredeti cím: Looking for Alibrandi

Kiadó: Ciceró Könyvstúdió

Oldalszám: 282

Megjelenés éve: 2006

Moly.hu link: https://moly.hu/konyvek/melina-marchetta-pizza-es-kapucsino

Goodreads link: https://www.goodreads.com/book/show/29453752-pizza-s-kapucs-n

Szerintem a könyv: 4/5